duminică, 26 ianuarie 2014

OLD codes & NEW codes / coduri VECHI & NOI


OLD codes, NEW codes / Coduri VECHI si NOI
Portul traditional a fost facut pentru a putea fi citit si inteles, dincolo de cuvinte.
Cu iile si cojoacele ne mai descurcam, dar:
Cine mai poate, azi, sa "decodifice" catrintele?

Traditional clothes could be 'read' and understood, beyond words.
We can hope to understand the shirts and the vests, but:
Who is able to decode the information inserted in the aprons?
 — at Muzeul Ţăranului Român

3 comentarii:

  1. Buna ziua!
    Felicitari pentru munca sisifica de pe acest blog si multumesc din inima pentru varietatea modelelor! Am 2 intrebari: una legata de aceasta postare: CUM se pot descifra informatiile de pe ii si cojoace? si una legata de modele: exista modele pentru barbati si modele pentru femei in postarile de pe blog? Daca raspunsul e afirmativ, va rog sa imi spuneti cum le pot deosebi. Multumesc frumos! ET

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara si multumesc pentru aprecieri ! La aceste 2 intrebari am raspuns deja, foarte pe larg. Va rog cautati in capitolul "povesti" pentru povesti despre semne. In "tehnic", de asemenea, veti gasi informatii. Nu-mi permit sa va raspund personal, caci ar dura zile si pagini intregi.
      semnificatia motivelor, asa cum o stiu eu, am postat-o prin iulie 2012, parca; se afla in capitolul "motive" - doar ca trebuie sa cautati foarte departe in timp :)
      motivele-s tare variate: vegetale, si solare poate purta oricine (barbati, femei si copii); cele antropomorfe au fost purtate numai de femei. ...
      pe catrinte nu mai stim ce inseamna dungile inclusiv pentru faptul ca s-a pierdut tehnica de lucru. nimeni nu mai tese acum in 4 sau in 6 ite ... totul s-a simplificat si s-a golit de sens :(
      va doresc numai bine ! sper sa gasiti ceea ce cautati si sa va fie de folos !

      Ștergere
    2. uitati, cam pe 28 iulie 2012 am postat un fel de "traducere" / descifrare a motivelor
      http://semne-cusute.blogspot.ro/2012/07/motive-sfadeala.html

      Ștergere